farsdag var det ja!


Tobbe vill skicka en gonatt bild till sina nära o kära! Molle skyndade sig att hoppa upp i Tobbes mysiga säng och ville helst ligga kvar..



Ronja hälsar till pappa och morfar på farsdagen!


Gra ttis på farsdagen säger jag oxå. Min pappa är som de flesta andra pappor också världens bästa pappa. Han har lärt mig att vara modig, stark och snäll.  Han är en av de finaste människor jag känner.

Till Tomas vill jag ge en historia:

Det var en av de gamla kloka grekerna, vars namn jag inte kommer ihåg. Denne grek hade dock blivit utsedd att reda ut en tvist mellan två kvinnor. Dessa två kvinnor stod och drog ett barn, i varsin arm,  mellan sig och påstod sig båda vara barnets moder. Kvinnorna drog hårdare och hårdare i barnets armar till plötsligt en av dem plötsligt släpte taget. Kvinnan som höll i barnet sträckte segervisst upp sin andra hand och skrek, jag vann, jag är barnets mor!
Då sa den gamle greken, vars namn jag glömt, nej det är kvinnan som släppte barnets arm som är barnets riktiga mor. Hon som släppte taget om barnet brydde sig mer om att inte göra barnet illa än att hon själv skulle vinna dragkampen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback