Nackvärmare

Ja jag har skaffat mig en nackvärmare, den har 7 tår på högra fram tassen och 6 på vänstra fram tassen.. Jag vet egentligen inte varför hon fått för sig att ligga just runt nacken, just nu ligger hon å kurrar å myser runt min nacke, de lilla charmtrollet till katt, gosa heter hon förresten, de är Emilia som döpt henne.:)

Igår gjorde jag klart en uppgift i rehab/habilitering så nu är jag klar med uppgifterna i den kursen, sedan igår till middag gjorde jag älgfärsbiffar m.sky, stuvade morötter, kokta pärer och lingonsylt som blev riktigt god (aldrig gjort biffar förut). Sedan på kvällen var vi som sagt nere i höglundsvika och grillade med Frida, Simon och hundarna. Var mycket mysigt, sedan åkte vi upp till oss och spelade yatzy till kl 12, jag och Jesper avrundade kvällen med att (läs nu) som BÅDA somnade till, varför jag vill förtydliga det är för att Jesper alltid påstår att bara jag somnar till filmerna.;)
Imorse provade jag även den nya taktiken på att väcka Jesper, som han igår berättade hur jag ska väcka han, jag provade två gånger med att rycka i han och skrika "flire upp", funkade inte så då klev jag upp själv och talade snällt om för han att nu tänker jag inte försöka väcka dig nå mer.;) Jag kan ju faktiskt erkänna att jag hedde katten i ansiktet på han också, de var mindre populärt.:)
Ikväll åker ju Jesper till Gäddede igen, och de är väl mindre roligt men jag har massa skolarbeten att fixa klart tills i veckan så jag har de jag gör, och som vanligt lär nog veckan försvinna fortare än man hinner tänka måndag.
Snart fyller pappa 60 och mamma 50, dom hade tänkt åka till Åre medans jag och jesper tar hand om gården, men nu kanske vi ska åka hela familjen till Åre över en natt, skulle ju vara riktigt kul faktiskt.:) jag och syster har kommit på presenter till dom båda så de känns också bra.
Förresten, Sara. Du är jätte duktig på att spela, kanske ska boka in Jesper på kurs hos Simon.. Så han hänger med menar ja!;)
Hoppas ni alla haft en bra helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback