Mycket skjutsande i helgen



I helgen blir det mycke bilåkande. Sundsvall två gånger och Östersund två gånger. Emmelie och simon gjorde en hel del i går. Simon har gjort ett fint svärd i trä med skinnfodral, det vart jättefint. Emmeli har sytt en regnrock åt sin lilla hund( också fint). Nu håller hon på att sy en väska också som hunden kan åka i när han ska åka buss.
Det har varit lite storm också i går det gick vitvågor nere på sjön, skönt att vara inne och elda i spisen. Synd att det inte kommer någon snö. Jag har flyttat grejer och städat. Har målat en fondvägg där vi ska ha vårat nya tv rum. Snart är det mesta klart, Tomas ska hjälpa mig att sätta upp ett lysrör i pysselrummet. Snart kanske man kan be Ingrid om sånt, hon går ju el/energi linjen  på gymnasiet. Lasse, Putte, Micke och Ecka har varit hit. Ecka spelade kribb. I fredags var Kattis här och spelade bla. fyra i rad. Det var roligt ända till Simon och Kattis plötsligt började vinna...trodde jag var oslagbar, men inte.  Ronja växer och frodas, Jessica, Erik, Jesper och Kattis kommer hit och turas om att hålla i henne och hon är nöjd att ta sig fram mellan alla famnar här i världen.  Idag ska jag upp och elda lite i lillhuset så att det inte blir så utkylt, satte upp en liten adventljustake där i går.




Här är det Simon som får stå till tjänst

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback