leker

Ibland blir de långt mellan gångerna.. tittar man på datorn så blir de oftast blocket och kolla runt efter barngrejer. I helgen har vi varit på Petters konfirmation, jesper har fixat med veden, hälsat på jessica å erik, Simon å frida, Sara å Tomas. Igår när vi var förbi till Sara å Tomas så började dom prata om 1 april och att lura någon, då säger Jesper "vad var de du lurade mig om?" Jo för jag berättade nämligen att jag skulle åka till Sundsvall på Tisdag, vilket han fattat som ett aprilskämt? Ja de är så lustigt som de låter, jag måste vara fruktansvärt dålig på att åka bort när han tror att jag drar ett aprilskämt om att åka till Sundsvall med Erika.:p Jag tänkte iaf titta lite efter mammakläder och något åt den lilla tjejen.
appropå kläder så har jag börjat packa kläder idag, massvis med kläder som jag inte kan ha, som får tas fram när bebisen är född och jag gått ner i vikt igen. För just nu på passar inte xs.:p
Till helgen är de ju påsk, då blir de en sväng hem till mamma å pappa. De blir påskmat och mys med dom där fula valparna som inte alls är söta. Å jag längtar efter att få pussa på den tjocka, långhåriga, lilla mysiga hanvalpen. Jag funderar på att smyga ut han i jackan, å låta helt förvånad när mamma ringer å berättar att en valp är borta, ja för så fina är dom, dom är inte alls fula, inte överhuvudtaget. Men mamma får nog behålla dom endå. Vi måste först hitta ett nytt hem, flytta, få barn och ja de räcker väl å blir över bara de.
Den där vita hunden, som mamma brukar kalla honom. Har faktiskt blivit väldigt duktig, han sover i bur på nätterna nu, eftersom vi inte vill ha alla prylar sönder tuggade. (men han lär sig) Men han varken pinkar eller skiter inne nu, han springer inte ifrån oss på gården, utan lyssnar på vad man säger. (oftast) Han är snabbare än Candie på att sätta sig, och väntar tills han får ett varsegod att gå till matskålen, gå ut/in ifrån huset/hundgården. Candie och Bino leker jätte bra ihop, dom brottas å har sig hela tiden, även fast de mest är Candie som får slita å bita i Bino men de har han inget emot.:p ja jag må säga att jag är imponerad över Jespers hund. Men Candie kommer alltid vara min ögonsten, och jag skulle gärna en dag vilja skaffa en till border collie.:)
Nu ska jag ta å göra iordning lite lunch, så hoppas jag ni får en bra vecka allihopa!:-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback