Lite tankar om livet en sådan här måndag.

God dag, eller God morgon kanske det är för vissa fortfarande.
Dagarna går alldeles för fort, och helgerna går ännu fortare enligt mig själv i alla fall, man hinner knappt andas så är den slut.
Man skulle haft 4 dagars helg och 3 dagars jobb istället ;) Det skulle vara ganska lagomt för mig i alla fall.
Men jag som dom flesta andra måste ju jobba för att kunna leva och dra sitt strå till stacken, så det är bara att le och fortsätta det, även om det är tungt ibland, och ibland när det känns som att man verkligen inte orkar mer, så tar man av reservkrafterna i slutet av veckan och gör så gott man kan.
Hade man bara haft ett jobb och inget hemma att göra så hade det ju gått någorlunda smärtfritt då behöver man ju inprincip bara fixa middag, men väljer man som mig att ha djur (vilka jag absolut inte vill göra mig av med) så blir det lite tyngre och jobbigare efter en lång arbetsdag. Ibland önskar man kanske att man inte hade några djur, men jag vill inte göra mig av med dom, dom är ju nåt av de bästa jag har. 
Låter som att jag gnäller, det kanske jag gör också.. Litegrann kanske. Men som vanlig knegare får man väl ta det som det är :)

Det finns så mycket man vill med sitt liv, man har mångra drömmar och visioner om hur ens liv hade kunnat sett ut, och hur man vill att det ska se ut.
Drömmar måste man få ha, även en stor vilja. Har man inte det så kommer man inte långt här i livet. Då står man bara och stampar och ingenting händer.
Men någonstans måste man vara realist också, alla drömmar man har kommer aldrig att gå i uppfyllesle, men man kanske hittar något annat som pekar mot den ultimata drömmen man har som är realistisk och fungerar praktiskt.

Jag SKA också, jag har bara inte hittat rätt bland mina visioner och drömmar och ideér. Jag har inte nått den punkt där jag kommer vända och vrida på mitt liv för att få det till min dröm.
Jag har många drömmar och ideér, men jag är inte riktigt färidg ännu, jag ska bygga på mina drömmar och visioner ett tag till innan jag rör om i grytan och förändrar vissa saker.
Jag är delvis i min dröm, det är mycket jag inte kommer förändra, men det finns också många pusselbitar som saknas.

Ens drömmar och ideér om livet kan vara både små och stora.
Det kan vara ifrån att måla en vägg i den färg man tycker om, till att köpa drömhuset eller kanske skaffa den bil man vill ha.
Men allt är inte heller matriella ting, det finns många saker som har med känslor, familj och tankar att göra också.

Det var mina tankar för stunden, tankar som cirkulerar i mitt stackars lilla huvud lite då och då. Finns många frågor men få svar, och ibland måste man bara våga, att följa sina drömmar och om det inte slutar som man hade tänkt sig så gör det ingenting, det kan vara bra ändå.

På bilden är det söta lillasyster Ronja, som Jesper tog.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback