En känsla

Ja men de var väl på tiden att skriva något kanske. Hade egentligen tänkt gjort ett tidigare med bilder ifrån skotersafari och så, men nu är jag inte ens hemma och har inga bilder att dela med mig av. Igår morse begav jag mig iaf till Bispgården, till mamma och pappa. På morgonen gick jag och mamma dit tillsammans och sedan på eftermiddagen fick jag sköta korna & fåren själv, gick galant och de är så roligt. Imorse var jag där igen, lite mer än 1 timme tar de att sköta sysslorna i lagården, och de är så roligt. De kan inte finnas ett bättre jobb än att få jobba med djur, helt otroligt va bra de känns, iaf för mig som älskar det. Jag tror att varken min bror eller syster är speciellt intresserade av djur på det sättet, ingen av dom har ens djur. Hur dom nu klarar de? Ja syrran löser de med att åka upp till mamma på helger ibland;)

I helgen fick vi också besked om att vi ska flytta inom 3 månader, så vi har börjat letat efter andra ställen. Kan väl inte säga att utbudet är så stort;) Men de kommer lösa sig och de vet vi ju. Vilket Tomas hann informera oss om ca 1156 gånger på en kvart.;) Haha nädå, vi är så glada att vi har en underbar familj på Jespers sida och på min.:) Meeeen ni skulle ju egentligen varit hit allihopa å sett dessa söta små varelser även kallade border collie valpar, man blir fullkomligt kär, dessutom känns de ju fint att i två veckors tid, hålla på med dom flera gånger om dagen och sedan bara lämna alla kvar? Jesper, en hund till i familjen? Men jag har lovat mamma att pyssla med dom så dom blir vana vid människor och inte så rädda. Ja jag vet, varför inga bilder? Jo därför att när jag skulle åka hit så packade jag ner kameraladdaren, usbkabeln till kameran för att kunna lägga in bilder på datorn.. Men kameran den lämnade jag hemma.:)

Hundarna sitter iaf ute i hundgårdarna och njuter av solen, Bino och Candie sitter tillsammans. Visade också mamma och pappa min bil, dom sa "skjut han".. Undra varför, kan de vara för att han ätit upp hela dörren på förar sidan? Jo de kan vara just därför. Men han är ju så SÖT;) Haha ni ska alla veta att ägaren heter Jesper strömqvist.. För han har tydligen tuggat på andras mössor också.:p "Är de där hunden som tuggade på min mössa" Eeeeeh jaha har han gjort de. *flin* Vilken busig liten rackare:p.


Jag, syrran och min kusin Anders, en Höckenström:are. På syrrans bröllop:) 

Jag, Ebba, Syrran och skuggi..:)

Kommentarer
Postat av: Systeryster

Åh, man blir ju inte annat än varm i hjärtat. Det är tur man har varandra <3

2012-03-14 @ 21:43:57
Postat av: sara lindström

Det verkar mysigt, är lite avundsjuk. Dessutom är det lite tomt utan dig här hemma. Det är en sakletar hund ni har. Ungefär som en lavin eller knarkhund. Så fort en sakletarhund hittar en sak ,ska han markera genom att genast äta upp saken eller pissa på den. Bino är alltså jätteduktig! Tänk att han redan hittat en bildörr och en mössa, trots att han är så ung, verkar lovande! Tänk så mycket saker ni kommer hitta! Ha det bra!

2012-03-15 @ 22:00:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback