Farm

Idag bär de hemöver. Sitter och dricker kaffe, försöker bli pigg. Brukar vara pigg men Bino har skällt hela natten i hundgården, någon har inte känt ron som vi andra gjorde.:p Fick mig ett gott skratt när jag gick in och läste Saras kommentar om mitt inlägg, sakletarhund, ja de ska väl vara en slags ursäkt för den odågan;) Han kommer nog bli helt överlycklig när vi ska åka hem idag, inga tvivel. Blev också akut sugen på ett kaffe besök hos Sara. Idag tar jag en liten segbörjar dag just för att de är Fredag, men nu är de nog dags att dricka sista slurken kaffe och bege mig ut å ge hundarna mat för att sedan fortsätta till lagården. För varje dag som går så trivs jag mer, å mer, vill bara hem, skaffa en stor gård, spara pengar och bygga upp ett eget liten farm av djur. Appropå djur så skulle jag slutligen vilja tacka kalven som sket i vattenkoppen och för att rengöra den förfrös jag handen, haha inte alls farligt, men de var så roligt när jag pratade med mamma igår (hon mår för övrigt jätte bra efter resan till Usa och vi pratade i 40 min efter att varit ifrån varandra en dag;)) Då sa hon något i stil, "de är bara stoppa ner handen i de iskalla vattnet, ta upp den när den blivit för kall, skaka och hoppa på den å fortsätt sedan å rengöra koppen". Och du mamma, jag vet att du läser. Berta älskar att sova under täcket i din säng, vi har myst hela natten.;) Och appropå deras sovrum så var de rätt komiskt, mamma har alltid deras fönster öppet, pappa har klagat å sagt något om att man "fryser ju fan ihjäl där uppe" haha, men du, pappa. Jag å Jesper stängde fönstret, de gick fan inte å andas, jag svettades som en gris och de var kokhett. Tänk att jag alltid kommer tillbaka å få fundera på varför jag inte bara lyssnar på min mors kloka ord;) Jesper tyckte dock att de var jätte skönt där inne? hur nu de gick till. Nä dags för lagården, ha en förhimla trevlig helg allihopa!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback