Snart är det sommar igen

Det har regnat idag. Snart är isen borta från gården, fram kommer lera, gräs och hundskit, det börjar bli vår. Känns som det går lite för fort, vips så är det sommar. Vi ska ta och försöka sätta lite gurkfrön i morgon. Idag har jag spikat lite bräder bakom lillhuset så att det ska gå och stapla ved där. Har oxå hunnit på soptippen med lite plast och sånt, bra. Igår var jag och hälsade på Kattis. Det var så otroligt fina valpar, fina hästar och kalvar oxå, jätte mysigt ställe. Jag får väl hälsa på nån gång sedan när de bofasta är hemma. Men nu har jag i allafall sett och luktat på valparna. Simon har varit i Åre med skolan idag, det hade regnat där oxå, men dom hade haft roligt i alla fall. Emilia har varit hit och gjort en fin ängel. Lägger in lite bilder från förra sommarn, snart är det nya vattenkrig . Men det är väl som japanerna säger, det är ingen brådska , det kommer ny tid hela tiden!


Jesper binder fast Petter för att sputa kall vatten på honom, brrr..


Sommarlov


Här är det Simon som råkar ut för Jesper. Undra om Jesper har tänkt på att både Simon och Petter har växt på sig i vinter...Kanske läge för Jesper att börja gruva sig inför sommarens vattenkrig..hämnden är ljuv...


Simon,Tobbe, Emilia och Petter poserar


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback