Konfirmation



                                             Erik,Jesper,Kattis,Jessica och Tomsa mfl utanför kyrkan


Systrarna Karin och ingrid



Efter maten vart det fiskedam, här avnjuts fiskelyckan i solen sken



Flera godisätare


Petter öppnar sina presenter, de andra tiihör de nyfiknas skara


Här var maten avklarad, nu blir det snart Petter alla kakor och kaffe!

Idag har solen skinit och Petter har haft konfirmation i Stugukyrkan. Efter det åkte vi och Jesper+Kattis, Jessica och erik, upp till Brynjegård och åt godmat och godakakor. Allt gick bra och var lättsamt och roligt. Barnen har sprungit ut och in och ätit och lekt.Hjalmar vart visst inlåst på dasset oxå, eller hur var det med det Valle? Det var fint i kyrkan oxå, jag såg inte allt från där jag satt. Först vart jag så glad när jag trodde att Petter, helt överaskande hade blivit jätteduktig att spela piano, men det visade sig vara Anna Sahlin som stog för spelandet. Bra var det i allafall. Sedan spelade Fanny gitarr och Evelina sjöng, jättefint! Evelina har ärvt sin fars musikalitet, hoppas att det kommer att skänka henne glädje här i livet! Petter har oxå en musikalisk far, men har istället ärft en gammal skoter, som oxå verka skänka glädje här i livet. Herrens vägar äro outgrundliga.  En fin dag har det varit och alla barnen har varit duktiga både i kyrkan och sedan, tack allihopa för idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback