kon...

Jag har lärt mig hur man ska få en ko att stå still när man mjölkar, bra att veta med tanke på vilken ko vi har. Hon kan nämligen hoppa jämnfota med sparbågar på. Hon är hur snäll som helst, men inte att mjölka. Men nu kankse det går bättre om det blir någon mer mjölkning vill säga..
Kon ska kanske kalva när som helst, men inte nu...Hon bara lurar mig för att få uppmärksamhet och mer mat tror jag och det får hon ju. Det kanske inte ens blir någon kalv enligt uppgift från Bispgården( Kattis mamma som är kotekniker), hmmm....Och inga smågrisar finns det att uppbringa längre, vad är det för värld vi lever i? Klimathotet börjar kännas som en bagatell jämfört med detta.
Snart fyller Simon och Joel år, två fina ungar som snart får köra moped(Joel i år och Simon nästa år) Joel och Petter håller på med mopedkortet, vi hoppas det går bra för dom. Tomas och Jessica har varit ute med hästen i kväll. Jag har satt i rutor i växthuset som Simon och Petter flyttat. I går var vi på badhuset, idag är Ronja med flera förkylda.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback