Konstutställning



Moder jord och lilla killingen



Alla bär masker, visar vi vilka vi är? En hatt som är en burka för människor som inte vill/ eller får synas. Men på axeln sitter en fjäril från hanoj som kan förändra allt.
De små figurerna är gammelfolket på ålderdomshemmen, helt utlämnade, hur ska det bli för dem i Ragunda ex?



Eija i sin krona som varit med på Jamtlis brudkronetävlig. Den är gjord av tröskelbeslag och gamla skedar och mässingknappar.

Idag har jag varit ner till Bispgården och haft konstutställning tillsammans med Eija. Endel människor vart glada, andra vart rädda och endel var t nog inte så berörda. Jag tycker att det var en fin instalation. Kanske skulle vi haft mer tid, men den dög ändå. Den var tänkt som en reflektion över det naturliga och allt konstgjort(vi hade ett hörn med plast och barbidockor oxå) Och en reflektion över hur vi visar oss och hur mycket vi törs och orkar. Den var oxå tänkt som en inspiration, allt behöver inte vara perfekt för att få göras. Jag tror att kon ska kalva näsrsom helst nu, hoppas, hoppas. Idag har jag också lyssnat på en kvinna som talade om hur man gjorde yxskaft. Man skulle dra en repa på en björk så att den började att växa över skadan. Då skulle man ta den överväxten sedan för det var mycket starkare ved i den. Hon var jätteduktig och täljde fina trähästar och kor oxå. Toms har varit hemma med barnen och konstaterat att travet gick som vanligt..tryggt och bra.


Kommentarer
Postat av: anette

Vilka Fina kort Sara...fina tavlor och konstellationer oxå...jag skulle så klart varit där. Synd!! Det är med yxskaft som med folk....man ska ha fått ett å annat sår för att bli en stark människa. Du är en stark människa och jag tycker det Du gör är bra. Ha en finemangen dag i dag <3

2012-05-07 @ 05:48:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback